2009-01-15

Min resa del 2

Som sagt så hoppade mamma och jag på tåget 11,42 i Köpenhamn och nu bar det alltså av igen.
Efter ca 1 h 45 min närmade vi oss färjan och när vi kört upp på den så var det bara att kliva ur tåget och ta oss upp på båten. Gungade rätt rejält på vissa ställen, tur jag hade tagit åksjuketablett innan vi reste hahaha Fast jag mådde lite dåligt iaf men men det får man ta. Det första vi gjorde var att hitta ett rökrum till mamma *L* hon tyckte det var jobbigt att hålla sig på tåget hi hi.
Sedan gick vi och spanade i en shop där dem hade massa parfymer och smink och allt var ju fina märken, Prada, Dior osv sedan gick vi runt bland allt godis men jösses så dyrt det har blivit på båten nu.


Efter 45 min var det dags att gå ner i tåget igen och efter ett par timmar var vi framme i Hamburg=) Hade inte så lång bytestid men vi han iaf köpa cigg till mamma och sedan var det dags att leta rätt på tågvagnen. Men guuuud vad folk och alla sprang och jäktade man fick ju småpanik. Dem säger att i Tyskland måste man komma in i rätt vagn på en gång annars blir det svårt och tror ni det stod vagnnr på tåget nix pix så tillslut tog vi bara en vagn vi var ju tvungen att komma in och det visade sig att vi var typ fyra fem vagnar ifrån rätt vagn *suck* Kom väll nåt steg i minuten så det tog lååång tid att hitta vår plats, men tillslut så=) Vi pratade och åt banan och sockerkaka och hade mysigt. Detta tåg skulle ta oss till Munster och kl 19,03 var vi framme. Men ännu var inte målet nått så vi rusade snabbt ner för att försöka hitta nästa tåg eftersom det skulle gå 19,10. Vi hittade det och snart snart skulle vi äntligen vara där. 19 37 så stannade tåget äntligen i.........

1 kommentar:

Anette sa...

Hur nyfiken tror du att jag är:)