2009-01-09

Marley och Jag

Marley och Jag- Livet och kärleken med världens värsta hund.

Jag vill varmt rekomendera denna fantastiska bok till alla och särskilt hundmänniskor.
Det är en sann berättelse som handlar om John och Jenny Grogan som en dag bestämmer sig för att titta på labradorvalpar. Alla hundmänniskor vet hur det är när man säger att ska bara titta *S* Självklart kommer dem hem med en liten labradorvalp.
Man får följa deras väg genom livet, dela glädje och sorg och höra om hur deras familj växer.
Jag skrattade rakt ut flera gånger, ibland kände man igen sig i deras frustrationer när saker tuggas sönder och ofta kom jag på mig med att jag hade ett stor leende på läpparna och låg och små fnissade men den var inte bara rolig utan även sorglig och jag ska erkänna att jag grät och grät och grät.

Det var verkligen välspenderade 39 kr och ni kan hitta den på tex Adlibris för det priset.
Jag ska nu vänta på filmen, även om vi alla vet att filmer inte är lika bra som böcker.
Trevlig läsning=))

Inga kommentarer: