2009-01-14

Min resa del 1

Det har ju getts lite små ledtrådar här i bloggen för den som varit uppmärksam *S* Sen om ni förstått dem är en annan sak =P Iaf så tänkte jag att det var dags att börja berätta om min resa som jag har hoppats ska bli av i mer en 1 år. Jag har flugit en gång i mitt liv och det var till Turkiet, den flygresan gick väl egentligen smärtfritt men nej flyga är inget för mig, visst måste jag göra det så skulle jag göra det igen men finns det andra sätt så väljer jag dem. Då får andra tycka jag är knäpp=) Från början var planen att jag och Kristoffer skulle rest tillsammans men vi är inte så förtjusta i att lämna ifrån ansvaret med så många hundar till någon annan så då var den bästa lösningen att han tog hand om dem. Men det är roligare med sällskap så då var min mamma snäll och följde med=) Sen kan hon ju språket så det var ju väldigt bra=)
Dagen innan var det dags att börja packa lite nödvändiga småsaker och köpa lite gott att ha med eftersom resan skulle bli lång.
I Måndags morse steg jag upp kvart över sex, duschade och gjorde mig i ordning och kl åtta gick stadsbussen upp till stan och på tågstationen möttes jag och mamma upp. Så vid det här laget har ni förstått att vi kommer resa med tåg*L*

08,42 hoppade vi på tåget i Hässleholm och som ni så uppenbart *S* kan se på bilden här ovanför så är det öresundsbron vi befinner oss på=)

Resan gick bra och vi var bara ett par minuter sena så ingen fara alls. På SJ rekomenderade dem minst en timme på stationen vilket jag inte alls förstår såhär i efterhand =/ Det var ju jättelätt att hitta men men. 10 25 var vi alltså framme i Köpenhamn.
Nu är vi inne på tågstationen och där gick vi runt och kollade lite. Tycker inte det var så stort som dem påstod men men. Vi hade vääldigt god tid på oss så vi gick in på Mc Donald's och köpte oss något att äta och mamma tog en kaffe.

Efter lång väntan begav vi oss ner på spåren och där nere på ena sidan stod ett jätteskrangligt tåg, tyvärr syns det inte så bra på bilden men det såg fallfärdigt ut.

Sen på ett annat spår stod det här fina dubbeldeckar tåget, det var verkligen stor skillnad.
11,42 var det dags för vårt tåg att avgå och nu bar färden mot.......

Inga kommentarer: