2009-01-17

Del 3 Välkommen hem

Som sagt så kom vi fram 19,37 och då var vi vid vår slutdestination Hamm i Tyskland. Vi blev mötta av Margareta som har Majas Pomeranianworld och sedan åkte vi hem till henne. Vi möttes av massa glada, skällande pommar som tyckte det var jättekul att vi hälsade på, på kvällen *S* Det var massa fina hundar att se på och dem hade verkligen ett fint och kärleksfullt hem. Efter ett par minuter när det lugnat ner sig och vi klappat alla var det dags att ta en titt på vovven som skulle följa med oss hem=)
Det blev en massa prat och drack tee och åt massa goda mackor. Min snälla mamma följde ju med och eftersom mormor är tysk så kan hon ju språket väldigt bra och det kändes bra. Jag förstår rätt mycket tyska om dem inte pratar alldeles för snabbt men jag pratar det inte gärna. Så för min del blev det engelska. Vi hade det väldigt trevligt och är glad att vi fått valp därifrån.

23,40 var det dags att säga hejdå för vi tänkte ta nattåget hem. Tåget skulle gå 00,14 men när vi kom till stationen var det 50 min försenat och det var svinkallt men som tur var hittade vi en hytt/rum som hade värme=) Resan började bra och gick smärtfritt men i Hannover blev vi stånde läänge för dem skulle dela på tåget. Sen bar det av men efter ett tag reagerade jag på att vi stannat igen...lång väntan och tydligen hade vi inget lok mer, det var sönder. Ok tänkte jag men nu går resten snabbt och lätt men tji fick jag, nästa stopp blev i Danmark innan vi skulle åka i tunneln. Helt plötsligt ropar dem i högtalarna att pga säkerhetsskäl måste vi lämna tåget, det hade körförbud och fick inte köra genom tunneln, så alltså hade detta lok med gått sönder=/ stackars alla som låg och sov. Så det blev tågbyte men resten gick bra, el nej det gjord det inte *S* 6 minuter innan Köpenhamn så säger dem att vi måste vänta 20 min för det var kö in till stationen. Sedan gick resten bra och 13,19 var vi äntligen i Hässleholm och 14,00 var vi hemma=))
Lång resa men den kändes inte alls jobbig och lång. Tack snälla mamma för att du följde med på denna långa tur, tack för sällskapet. Jag älskar dig.

I ett år har vi velat ha valp från denna kombination och efter det fick man ju hoppas på att valpning osv skulle gå bra och ut tittade en hane och tre tikar=) Vi pratade massa och tanken var att lilla hanen skulle bli vår och vi var väldigt glada=)) Men ödet ville annorlunda och denna fantastiskt söta kille fick bara en kula=( Men vi ville ju gärna ha en valp ur denna kombination och vi blev då erbjudna en liten tjej=)) Inte kunde vi säga nej till henne, hon såg väldigt fin ut. Sedan började den långa väntan med rabies vaccination, byte av tänder och självklart var man så fruktansvärt nervös när det var dags för blodtest. Men det gick galant=)

2 v senare är hon äntligen här=)

Välkommen till Sverige Holly
Hollywood Diva of Majas Pomeranianworld

Hon var inte trimmad när vi fick henne för Margareta tyckte att vi skulle få trimma som vi ville. Så på bilderna är hon bara snabbtrimmad för vi ville inte göra för mycket eftersom hon bara varit här ett par dar.

8 månader är hon =)

TACK snälla Margareta för att vi fick köpa Holly

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer så mye med en kjempeflott Pom!:) Hun får dere nok mye glede av både i og utenfor utstillingsringen:))

Anette sa...

Massor med grattis till denna lilla sköna varelse.
Lycka till med hon

Anette

Anonym sa...

Grattis till snygg vovve och hoppas hon blir allt ni hoppats =)

Anonym sa...

GRATTIS till en jättefin vovve! Va roligt! :-D Vet ju hur länge du pratade om import men du är alltid så hemlig *ler*

Hoppas hon ger er många fina valpar o utställningsresultat! :-)

KRAM o grattis!!!
/Hanna

Anonym sa...

nej men gud var det en HANE. hann inte läsa igenom inlägget (barnen ska ha frukost - ska läsa lite senare) Nu får jag ju skämmas!

GRATTIS iallafall (med lite röda kinder från mitt håll)

Anonym sa...

Vad fin hon var! Lycka till med henne i framtiden!