2007-09-28

Shimra som valp


Brukar ofta titta på korten i datan och ville dela med mig av ett sött kort. Detta är Shimra som valp hemma hos sin uppfödare Kate Bergh. Jag älskar kortet, det är så sött. Vår lilla vilding som vuxit upp till en bus tjej med så mycket fart i sig.
Idag har vi börjat sätta upp fläkten wohoo äntligen. Men kan inte göra det klart för elektrikern ska ju sätta fast kontakten och koppla elen.
Sen tror jag att vi har spöken som bor här hemma, ja skojar faktiskt inte. Vi hade bruksanvisningen innan vid fläkten i matrummet alltså allt på sin plats. Men häromdagen när vi skulle ha den var den spårlöst borta, vi vände upp och ner på hela huset, helt mysko den fanns inte. Sedan började jakten på att få tag i en ny för modellen säljs ej mera, idag kom äntligen den på posten. Efter vi börjat sätta upp det vi kunde så helt plötsligt ligger bruksanvisningen i kartongen i matrummet. Helt sjuuukt.
Så jag är säker på att här bor nån annan, vi hör ofta fotsteg, tavlor hängs snett, en jul plingade kyrkan till en sådan man har stående.
Men det läskigaste var igårkväll, hade både tv och stereo på i vardagsrummet. Stänger av tv och stereon när jag går förbi för att stoppa Tindra i sängen. Jag stannar alltid upp och kollar så att det är avstängt och det hör man ju även när man gör för det blir ju tyst. När jag börjar närma mig sovrummet så slås stereon på igen. Hur kunde den slås på??? Ja det är väl roligt med lite spöken=)) Hundarna ser dem nog med för ibland kan dem skälla på nåt fast där inte finns något......

1 kommentar:

Anonym sa...

usch vad läskigt!! Jag skulle bli skit rädd=) underbart söt bild. Kramar Therese,Dino och Totte