2008-12-25

Nu har Julafton varit

och vi hoppas att alla hade en mysig dag=)

Här hemma var det bara jag och Kristoffer och självklart alla våra små "barn". Vi hade en lugn och trevlig julafton som inleddes med risgrynsgröt och saftsoppa. Lite senare började vi förbereda julmaten och det var sååå gott=) Har verkligen längtat och det var värt väntan *L*
Självklart måste man ju se Kalle Anka tycker jag annars vet man inte att det är julafton, känns inte så mycket som julafton längre och här är ju ingen snö heller. Visserligen gillar jag inte snö men jag tycker iaf att man ska ha en vit jul.

Hundarna åt ben och så slank det ner lite korv och skinka=) Och så fick dem ju senare sina julgodiskakor jag fick när jag köpte matskålen och dem var populära=) Åt en del julgodis och drack massa julmust. Inte var det något på tv så vi såg två julfilmer. Fred Claus tycker vi var väldigt bra.

När julaftonen började lida mot sitt slut så tog vi julpromenad med vovvisarna, tycker det är så mysigt att promenera på kvällen med all ljus i fönstren och vissa har ju massa ljus och tomtar ute=)

Stoppade sedan i oss lite mer julmat *S* och sedan var det dags att börja tänka på sängen, var så trötta haha jag tror vi börjar bli gamla. Var ju uppe kvällen innan till tre för vi gjorde massvis med köttbullar *L*
Nattekissade hundarna och sedan kröp vi till kojs, men tror ni jag var trött då, nej självklart inte så jag läste min bok till halv tre *L*

Kristoffer gick till jobbet för en timme sedan *trist* *trist* så jag får väl gå och plocka undan lite nu, orkade inte fixa diskmaskinen innan.

Vi önskar er en fortsatt trevlig jul

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Haha de här bilderna var mycket sötare och roligare än de bilderna som var fina julkort:)
Ha ett gott nytt år
anette