2008-12-20

Hej Hopp

Jag vet att vi har varit dåliga på att blogga men det händer ju inte så mycket nuförtiden. Dagarna går sin gilla gång här hemma och allt flyter på. Är ju inte så mycket att göra såhär i vintertid och inga utställningar heller. Hundarna mår fint och dem busar på som vanligt*S*

Så det känns som att jag har ändå inget kul att berätta så bloggen blir inte så intressant men men

Jag har iaf bakat massa julgodis senaste tiden och lussebullar såklart. Jag äter inte nötter, marsipan, mandelmassa, tryffel och sådant så det blev lite egna varaianter på julgodis *S*
Kokosgodís och chokladfudge blev sååå gott=) Och min egna variant av kokosgodis och rispuffar blev Kristoffers favorit, han har snart ätit upp alla så han säger att jag måste baka mer hahaha får väl gå och köpa mer choklad i morgon och göra det=)

Idag var mamma och jag en sväng till stan, försökte hitta lite julklappar till min brorson och det gick rätt bra men guuud så mycket folk. Man får ju nästan panik i all trängsel. Efter det fortsatte vi handla lite julmat men har en del kvar att handla så det får nog bli på måndag tror jag.

Kan inte bestämma mig om jag ska göra köttbullar kanske imorgon el om jag ska göra det dagen innan på kvällen när Stoffe griljerar skinkan...Då kan man ju provsmaka allt kvällen innan och ha lite mysigt=) Jag är så sugen på hårt tunnbröd med gräddost..helt knäppt hur kan man vara sugen på det bara såhär. Har redan köppt hem det och jag ser dem där lådorna hela tiden juhe *S* Men jag äter ju inte så mycket julmat så jag har inte så mycket att vara sugen på, usch o fy för janssons och sill och all röd och brunkål och sådant och sen hörde jag att vissa äter bruna bönor på julbordet?!?! Hur i jössenamn kan man äta bruna bönor på julbordet det är väl tillräckligt äckligt för att inte ens äta det i vanliga fall och nu förstör dem julmaten med *L*

Det är så fruktansvärt tyst här hemma så det är nästan kusligt, Stoffe jobbar och hundarna har deckat här bakom mig. Fast man ska inte klaga, rör jag mig snart så blir det fart igen och alla följer en vart man en går haha

Ska nog slänga i en tvätt och sätta på lite julmusik, jag älskar julmusik=)

Det stod i tidningen att kvart i två i natt hade en kille i 20 års åldern blivit omhändertagen för fylleri och troligtvis misshandel på vår gata. Det var liv utanför oss igår och vi la oss nog runt ett och det körde ju massvis med bilar hela tiden så det var säkert nån av alla vi hörde. Fylleri ok men misshandel är ju inte så skoj=(

Vi hörs en annandag och kör försiktigt alla som ska ut på vägarna dem varnar för blixthalka=/

Inga kommentarer: