2008-12-23

Julkortet

En dag bestämde jag mig för att försöka fota ett julkort, ett dumt påhitt när man är själv hemma. Men jag satte igång, hämtade en fäll, tog fram luvorna och la fram kameran. Efter det var det ju dags att försöka samla några busfrön och försöka få på dem luvorna. Inga problem att sätta luvan på Tindra, hon satt snällt på fällen och väntade och väntade och väntade, för att få på luvorna på Sessan och Prada ja det tog en stund. Luvorna var lite stora så när dem rörde huvudet så trillade dem på sne och när dem gjorde det så ville dem ha av dem, men efter en del tålamod så satt allt på plats och alla var på fällen *S*Börjar ju rätt så bra ändå, så skönt tänkte jag men ack så fel jag hade=)))
-Ok mamma fotar du nu när vi är så snälla?? Så nu är du väl klar nu har du fått två kort när vi är stilla.... Va ska du fortsätta fota??

(Tindra) Fy bövelen vad jobbigt, jag fick ju sitta och vänta jättelänge på småglinen innan dem blev klara nu orkar jag inte mer.
(Sessan) Hahahah så söt jag är, precis som vanligt, visst är jag duktig?
(Prada) Hm undra om jag ska sticka iväg....


(Sessan) Undra om man kan halvsova under tiden?!
(Prada) Oj det ser rätt skönt ut att ligga ner undra om jag ska testa kanske..

(Tindra) Hej kompis ska du komma och sova med mig nu, det är jättemysigt, jag lovar.
(Sessan) Nä nu måste väl mamma vara klar jag är supertrött på detta nu
Prada och Tindra har gett upp och Sessan sitter och funderar på om hon med ska göra det

Sessan ger upp och Tindra frågar mig om det verkligen är ok att dem ligger sådär på varandra. Hallå mamma ser du inte hur söt jag är dem förstör ju mitt kort.

Så då får jag ta in lite rekvisita, alltså en tomte för att väcka liv i dem.

-Mamma vad är detta för konstig grej som ska vara med på vårt kort???

-Ok ok mamma vi skärper oss en stund skynda dig och ta kortet nu då.. jag klickar och klickar och hoppas något ska bli bra
(Sessan) Men Prada vad är det för sak du har på ditt huvud??
(Prada) Rör inte min mössa.. är du trög eller?! Fattar du ingenting av vad vi håller på med....det är ju en tomteluva, det är ju snart jul och vi ska nu fota vårt julkort. Ibland undrar jag vem som är blond i detta hus...
(Sessan) Ok jag är snäll , jag är snäll
(Prada och Tindra) Hahahhah vi har skrämt skiten ur henne nu hahahah kolla som hon sitter, bra då kan mamma fota henne så vilar vi...
-Vilar nej för sjutton nu får det vara nog, jag vägrar sitta upp mer nu. Om mamma inte nöjjer sig nu med nåt foto så får hon isf vara utan julkort
.
Ja det var verkligen lättare sagt en gjort men visst fick jag en del söta bilder och jag är nöjd med mina småttingar=))

Älskade söta Prada i sin fina luva=)))


Vackraste julprinsessan=)))
.
Tillslut blev kortet såhär......

Photobucket

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha. Ja det var ju intressant läsning vill jag lova! Vilka goa töser du har!! Sitter fortfarande och fnittrar för mig själv. Tur att ingen är hemma de kunde ju tro jag avr konstig...
God Jul!!