2008-05-08

Nya mattor till uterummet

Hej Alla!

Sitter här och funderar lite på vad jag ska skriva. Vi har haft fint väder idag och tränat och tränat alla hundarna på gräsmattan två och två, och sedan efter varje träningspass har vi haft "fritt" ( Hundarna får göra det de känner för).
Nu mår Therese inte så bra har lite ont i huvudet, hon ligger och vilar sig på soffan i stora rummet. Stackarn har varit på Cirkus idag oxå med sin gudson. ( Hennes brors son som är 6-år gammal) En liten busig krabat full med engergi, han har stoppat i sig lösgodis, cola, popcorn och sockervadd samt fått rida på en ponny i pausen. Detta är vad Therese har berättat för mig, tror även hon har tagit några bilder. Hoppas det blev några bra, man fick tydligen inte ta med blixt där inne. Och som ni alla vet funkar inte våran kamera alltid så bra som man velat =/.

Hittade en bild på Therese och Shimra när hon var en liten valp, ca för tre år sen. Ja tiden den går snabbt.

Therese & Shimra
Visst är dem söta husses flickor =) Lilla Shimra har numera en liten säng brevid min säng där bara hon som sover. Lilla Simmi är ju min lilla tjej nr 1.
Var bara tvungen att ta med denna bilden.
Sen var ju frågan vad jag mer skulle skriva om, tittade i April mappen och hittade bilder på vårat uterum. Vi har ju nämligen bytt mattor där ute. Inte för att vi behövde det men mest för att det skulle passa ihop. Och så hittade Therese dessa mattorna. Så nu ligger dem där =) Funderar på att måla om oxå men har inte riktigt bestämt oss ännu. Lite onödigt att dra igång med ett nytt projekt just nu har en massa på G redan. Har nu precis tapetserat om i hundarnas rum. Nu har jag bara kvar att måla lite på dörren. Där färgen har börjat flagna. Och sen har jag lite hörn och lister som behöver spacklas och målas då det är ganska kul att bita i för vissa.......No names =)
Man vet aldrig det kanske kommer bilder på det rummet också. Vi glömmer ju bort att blogga ibland.


Hela uterummet från dörren

Tomten som vaktar dörren


Hoppas det blir en fin dag imorgon oxå. Ha det bra alla!

Vid pennan / Stoffe

Inga kommentarer: