2008-05-03

Alien

Här har ni lilla Alien....*S* Nejdå det är söta Sessan som har badat. Lilla plutten är så duktig och står så snällt. Hon har verkligen ett underbart temperament och sätt, riktigt genomsnäll.

Hon är en liten vilding, som ni vet hoppar hon ju över våra grindar så nuförtiden hjälper ju inte den som vi har mot hallen eftersom hon hoppar över om vi öppnar dörren el är på väg ut. Det är lite läskigt och så nu har hon lärt Adidas med=/ men han gör det bara om det är något väldigt spännande så det är ju skönt, har bara hänt tre gånger änsålänge.

Men så idag när jag skulle hämta tidningen, annars får hon alltid följa med ut i famnen men idag skulle jag testa att gå ut och se vad hon gjorde när jag öppnade om hon försökte kasta sig ut(jag var beredd) men när jag öppnar dörren så sitter hon en bit in på hallmattan och tittar så sött på mig=))) Rörde sig inte el försökte sticka ut hon bara satt och väntade på sin mamma. Min älskade plutt=)

Här är hon färdigborstad, som ni ser har hon inte så mycket päls ännu men den börjar komma nu. Det är väl det jag tycker är lite trist med detta engelska att dem är lite nakna en period, dem amerikanska är mer ulliga och har mer päls hela tiden.
Jag älskar hennes söta ansikte och hon har en sån söt uppsyn när hon tittar på en.

Igår tapetserade vi klart i hundrummet, ska bara ha på två väggar och inte hela vägen ner...det kommer bilder så småningom. Pojkarna brukar få sova där på natten så man slipper torka hela huset på morgonen*S* Vill inte ha kisseskydd på natten på dem. Så det kan vara bra med ett pojkvänligt rum=)

Sen är jag lite förbannad på folk, jag fattar inte att dem inte kan låta bli andras grejer. Stoffe gick till jobbet imorse och och sen ringde han och sa...du får gå ut och laga staketet i fram och grinden..någon har dragit och böjt i det. Vi har nät och sådana elpinnar tror jag det heter och som grind i fram två kompostnät som är fästa. Då har nån böjt elpinnarna och dragit i nätet och lyft upp ett kompostnät. Jag blir så aaaarg. Tyvärr var jag för svag för att lyckas böja tillbaks ena elpinnen så jag får vänta tills han kommer hem ikväll.
Vi har ju en inhägnad utanför altanen som dem är mycket på och kan springa in och ut så man har koll på dem, så om jag släpper på hela tomten går jag alltid igenom nätet och tomten försäkerhetsskull. Häromdagen så satte vi upp sånt här blomrabatts nät el vad det är, man köper det på rulle och satte längs med inhägnaden, då kan jag öppna den så har dem tomten i bak med men kommer inte fram där gatan är, då blir det ändå större och man kan ha lite mer koll ändå. Men tänk om jag inte haft det där och tänkt att jag kollade igår. Detta var i fram så jag ser inte det om jag öppnar altanen. Så tänk om jag släppt ut dem, fy bubblan då hade dem ju kommit lösa för dem kunde ju gå under komposten som dem lyft upp. Nej jag vågar inte tänka på det och där kör ju bilar...jättesnabbt också.=(((( Folk är ju helt dumma i huvudet.
Särskilt på sommaren så hittar vi massvis med gafflar, skedar, matrester, burkar osv på tomten..så ni förstår varför jag måste gå igenom tomten, man vill ju inte dem gör illa sig.

Nä detta gör att jag ännu mer vill ha hus lite mer på landet. Så mycket hundar stjäls från tomter nu och därför vågar jag inte ha dem på hela tomten om jag inte ser..Det nojjar jag mig för nu hahahaha att nån lyfter upp dem och sticker. Men på landet kommer jag oroa mig för att man är mer själv och då är det också lätt att ta dem. Man är ju så rädd om sina små och vissa anser väl en som löjlig men då får dem göra det jag bryr mig inte. Har man varit med om mycket tråkigheter i livet och förlorat många nära och kära då blir man ännu räddare om det man har=)

Inga kommentarer: