2008-05-22

Gott & Blandat

Jag tycker det är så fint när våra äppelträd börjar blomma. Så tänkte jag att jag ska ta foto sen när båda träd slagit ut helt men jag tänkte jag har tid på mig...men nu har båda blommat klart *buhuu* Varför blommar dem bara nån vecka det är så trist det är ju så somrigt då.

I Tisdes fyllde min älskade mamma år och jag gick dit med en blomma och åt lite tårta, jag älskar princesstårta med vaniljkräm i.

I går följde jag med mamma till djursjukhuset med Zorro, han har fått en stor knöl i ljumsken. Men dem vet inte riktigt vad det är=/ Det är iaf blod och var i den och vi hoppas att det bara är en infektion. Håll tummarna för lilla Zorro.

Idag har jag jätteont i ryggen och det börjar bli svårt att röra mig, jag hatar min rygg. Kanske det är mina nya skor el för att jag cyklat en del. Ja hör ni hur sjukt det låter, cyklat och köpt nya skor, ja men så är min dumma rygg den klarar ingenting=((

Vi som funderar på att möblera om och byta rum. Vi har haft sovrum på tre ställen nu isf haha. Men det är så kul att göra om. Tanken är att sätta sovrummet i mat rummet som vi kallar det, vi har bokhyllan med alla finglas i där och ett matbord, våra fina Äpplet stolar som jag ropade in på auktion för längesen. Egentligen vill vi inte ta bort det möblemanget, vi gillar det, men samtidigt är det inte vår stil...lite jobbigt. Men kanske kan vi sätta bord och stolar på altanen och ta bort plastmöblerna och sätta dem ute?! Det är en tanke.

I det nuvarande sovrummet gör vi isf förvaringsrum, vi har så mycket grejer så var stoppar man allt, klädkammaren är full. Tänkte köpa lite lagerhyllor så kan man sätta alla hundfällar, filtar, kuddar, valpgrejer, trimgrejer och trimbord där inne.Barnsängen/valpsängen kan ju med förvaras där sålänge. Så kan man ju stoppa in dammsugare, jackor och skor kanske ja allt sånt som tar plats som knappt får rum i klädkammaren. Det får bli ett allt i allo rum, ja just det det glömde jag ju, löpbandet ska in där. Jag hatar att ha det här i datarummet, det är så fult, allt fult och störande måste bort*S* Så har man löpband och trimbord där så kommer ju rummet ändå användas så då känns det inte onödigt att göra så. Vi har ju plats för det, vi har ju sex rum på två personer. Matrummet används ändå inte vi går ju bara in där när vi hämtar kläder haha för alla garderober är ju där inne, det är ju gjort till sovrum från början.

Så vi får väl lägga in en beställning till Ikea handla hemma så det snart kommer hem=) Tror vi kastar ut skrivborden i datarummet då med och köper en bänkskiva och sätter längs hela väggen och fäster den i väggen på konsoller, bara två ben i mitten som stöttning för den blir ju 240 cm lång. Helst hade jag inte ens velat ha det, jag gillar inte när saker finns på golvet. Det ska vara lätt och städa.
Om nån uppfinner så alla möbler blir vägghängda så ska jag köpa det *S* Tänk vad lätt att torka golvet då=))

I går fick man se bönderna i Bonde söker fru, jag som älskar alla sådana program så jag var ju tvungen att titta*L* Hästbonden Han bodde ju som jag vill bo, en stor gård på landet med massa hästar, jag hade ju lätt fått plats med massa pommar där=) Men en dag ska vi bo så Kristoffer och jag så jag kan få min efterlängtade häst, jag saknar det sååå.

Nu står det pluttar här nedanför och tittar på mig, dem tycker jag är tråkig och vill nog vi ska gå ut i solen...så det är väl bara att lyda dem*S*

1 kommentar:

Anonym sa...

Blir avis då jag hör att ni har 6 rum på 2 pers...här är vi 3 pers på 2 ½ rum + alla hundarna o valpan...så har är det grejer överallt känns det som!! men fins det hjärterum finns det stjärterum =P