2008-04-07

Puppy Mills on Oprah

Fick idag på mailen ett avsnitt av Oprah, det handlade om Puppy Mills.
Helt fruktansvärt hur folk behandlar djuren, det får mig att må illa och jag skulle gärna sätta dessa människor i en bur där dem knappt kan röra sig och sedan hade jag slängt bort nyckeln.

http://pomrescue.com/blog1/ klicka sedan på länken Oprah Puppy Mill video.

Men det är hemskt så jag får väl varna lite. Jag kämpade mot tårarna hela tiden och när det sedan kom en liten pomvalp och man såg pommar i en bur, då gick det inte att hålla tårarna tillbaks längre. Jag tittade över axeln och såg mina glada busfrön som hade brottning och några tuggade på tuggben el låg på en filt och bara myste.
Fy bubblan för dessa stackars hundar som aldrig fått äta något gott, aldrig fått vara utanför en bur el fått massa kärlek, det är så sjukt och jag är så förbannad just nu så jag kokar.

Blir även förbannad på dessa dumma folk som går in och köper en valp i en djuraffär, om alla hade slutat med det hade ju dessa Puppy Mills slutligen fått lägga ner. Så snälla snälla alla där ute köp valp av en seriös uppfödare.

Usch man visste ju att det förekom men det blir ännu verkligare när man verkligen ser hur dem har det, vissa motionerade i ett hjul. Inga skogspromenader, inga mjuka underlag, bara valpningsmaskiner=((((

Dem kanske inte förstår orden, jag älskar dig men dem förstår det genom röst och allt annat att dem är älskade. Men dessa får aldrig känna detta,att vara älskade och omtyckta. Det borde vara alla hundars ja alla djurs rättigheter för den delen att få göra och känna det.

Varje gång jag går hemifrån säger jag, mamma kommer snart, mamma älskar er, hej då sålänge. Varje kväll innan vi lägger oss säger jag godnatt sovgott jag älskar dig, till varje hund.

Jag fattar inte hur man kan vara så känslokall och behandla hundarna såhär i dessa Puppy Mills, mår människorna inte dåligt???

Nej det är så fruktansvärt att nu kan jag inte skriva mer.
Ta hand om era fyrbenta vänner, glöm inte tala om att ni älskar dem=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja usch det är absolut hjärtekrossande.
För oss är det "normallt" att en hund är som en familjemedlem, som får alla sina behov tillgodosedda.
Där borta, och i dom sammanhangen, är dom mer en handelsvara.
Men man märker tom på de seriösa uppfödarna att dom har en liten annan syn på hundar än oss.

Men det är många nu i USA som kämpar för att få bort detta fenomen, och jag hoppas att dom akn komma över sina egna rädslor för "insyn från regeringen" (för det kommer ju att "drabba" även dom, även de mest seirösa vill inte alltid böjja sig efetr alla regler), och ser till att det fås bort helt.

*går för att säga till mina lushundar att jag älskar dom*

Kramar från Sofie o fluffbollarna