2008-04-09

På posten igår kom dessa

Pedigree Dentastix
Dem hade så man kunde få beställa hem en provpåse=) Så då tänkte jag att jag skulle göra det, många pratar ju om dessa dentastix att dem är bra.
Det var jättekul när dem kom på posten och det var sju st i en påse, det kunde ju inte bli bättre=)
Dem luktade ganska gott, lite köttaktigt och hundarna blev galna.
Förlängesedan testade vi dessa gröna ben som en tandborste och även dem vita lite veckade med en röd sträng i och jag kände att dessa verkade vara av samma sort. Men jag tänkte att dem får testa dem iaf så får vi se hur det går.
Dessa andra jag pratade om blir väldigt kladdiga och dem fastnar i munnen och tänderna och dem får inte bort det själva utan det bara lagras och lagras tills munnen blir full. En gång när Tindra åt så märkte jag att hon såg konstig ut så jag sprang dit och hela munnen var smockfull och alla tänder för det hade bara fyllts på så hon höll på att kvävas så jag fick pilla ut allt snabbt.
Dentastixen var ganska lika dem och jag fick ännu en gång pilla ut ur Tindras mun, dock inte lika mycket.
Så nja den sortens ben gillar jag inte när det bara fastnar, så det blir nog bara den andra påsen med sen blir det inga fler Dentastix för oss.
Bye Bye

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Finns annan sorts tandtuggisar som jag ger till mina. Gimli älskar dem och de är inte alls så kladdiga. Kommer inte ihåg vad de heter just nu men ska kolla när jag kommer hem.