2009-02-04

Torkad blodpudding

Igår köpte jag för första gången i mitt liv blodpudding, men självklart inte till mig själv *urk* Försöker hitta ett bra godis till hundarna som dem gillar. Det ska vara små bitar och lätt tuggat men tycker inte det finns så mycket sånt godis som är "färdigt". Många pratar ju om blodpudding som man torkar så tänkte att jag skulle nu ge mig på det *L* Började läsa och det fanns hur många delade meningar som helst om hur länge man skulle ha dem inne.
Vissa rekomenderade 50 grader under hela natten med luckan lite öppen, vissa 50 grader i ett par timmar, några hundra grader och nån 225?! Så tänkte att jag gör vad jag känner för själv, ja vad jag trodde skulle bli bra. Så jag körde 110 grader i 25-30 min och det blev utmärkt=) Varför hålla på flera timmar när det går att göra så snabbt. Dem är lite mjuka innuti iaf bitarna som är lite större dem andra är mer genom torkade. Så 20 min räcker nog om man vill ha dem väldigt mjuka och kanske tom 15 min om bara ytan ska torka.


Så här fina blev bitarna sedan=) Och självklart var dem smarriga=) Gjorde en tredjedel av hela biten, dem två andra ligger i frysen och frös även in lite av det torkade för jag är lite osäker på hur länge det håller i kylen.
Så nu har vi lite nytt gotte här hemma och hundarna är glada=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så heldige hunder du har da:) Mini kommer gjerne å smaker:))