2009-02-06

Klickerträningen

Ja som jag sa sist så skulle jag ju börja testa på klicker. Ser alltid så skoj ut när andra håller på och hundarna är det fart i och dem testar sig fram. Men några av mina tyckte ljudet var obehagligt även fast jag hade den i fickan, el så satte dem sig el la sig ner, tyckte det var skittrist och fattade inte alls varför dem blev matade med godis=/ Så ska jag vara ärlig så tappade man sugen lite för det var inte alls som jag förväntat mig. Många klickar bara in en gång el inte alls tom och så fattar dem, men jag klickade in massvis av gånger i flera dagar men inte hjälpte det=( Men igår så verkade det ha gått upp ett ljus för Sessan=) Vet inte om det var slumpen el tur men jag använde mig av tumstocken som targetpinne, den är ju bra för den går ju att förlänga och hon nosade på spetsen flera gånger i rad=))
Tänkte testa på en tasstarget med alltså så hon lär sig använda tassen, är ju bra om hon ska stänga lådor osv. Men jag tror det kommer bli svårt för hon sätter sig och tittar på mig som ett fån *S*
Jaja nu ska jag gå och träna lite igen innan Let´s Dance utröstningen börjar=)
Tjillevippen=)

Inga kommentarer: