2009-04-28

Shopping

Här rullar dagarna på i det fina vädret, helt underbart, riktig sommarvärme och hundarna njuter. Så skönt när altandörren kan stå öppen hela dagen och kvällen, stängde den alldeles nyss alltså runt 22.00, hundarna blir helt slut av allt bus in och ut *S* Jamie bara älskar att vara ute, mest tid spenderas där och sen kommer han in en runda för lite klapp och kel, kollar läget lite och undrar vem han nu ska dra med ut och sedan bär det av. Mest är det Holly han sliter i och skulle hon tröttna så blir det Sessan som får all skit, men hon lägger sig platt på rygg så får han dra i henne en stund och sedan får han vara nöjd anser hon så då blir det nästa stackare som får stå ut med bus=))

I onsdes var jag och syrran i Malmö och shoppade, var första gången på det nya köpcentret Entré, det var väl rätt fint, en del roliga affärer som vi inte har i Hässleholm, tex Gina Tricot, Vila, Bik Bok, Jack & Jones, Cubus och så hittade vi en ny favvis, New Yorker. Jätterolig affär med fina kläder, skor, scarfsar, smycken, kepsar mm och där hittade jag en jättefin keps så nöjd. Toppenbra med keps när man inte orkar göra iordning håret, iaf med min frisyr där det måste plattas och stylas *L* Hade en jättettrevlig dag=)

****
Var tvungen att pausa lite för Brothers and Sisters började.
I Lördags stack jag hem till mamma och Sis och så åt vi tacos, Mias och min favvo mat, jag tror jag skulle kunna äta det varje dag=)
****
Igår blev jag ett år äldre och nu börjar jag få åldersnojja, tror ni man kan börja dra åren minus istället för plus?! Japp tror jag ska börja fylla år baklänges nu *S*
Kristoffer och jag åkte en sväng till Kristianstad och åt Kinamats buffé, jättegott var det=) Sedan blev det lite mer shopping=) Han hittade en skjorta och ett par halvkorta byxor...hm vad heter det egentligen, tror det stod shorts men det är det ju inte shorts är ju korta. Jag hittade en fin annorlunda kofta som jag älskar, en lite udda tunika på Carlings och så ett par skor. Lite sur för jag inte hittade mer *S* Varför är det jämt så, när man inte ska handla så vill man ha allt, men när man får handla så finns inget=( Men jag är nöjd med det jag hittade=) Sen var ju allt i färg, mintgrönt, rosa/orange aktigt och gult och jag vill ju ha allt i svart, bästa färgen på kläder, men sommarkläder verkar dem inte vilja göra i svart *S* Får väl ge mig och köpa nåt somrigt i nån fin färg kanske=)
Hemma på kvällen blev det lite fika och Ben & Jerry glass=)
****
Just nu badar Kristoffer Jamie, en riktig lortgris *S* Han ser alltid alldes lockig och smutsig ut, vet ärligt talat inte hur han får till det, borstar man honom och sen efter en timme ser han ut som hej kom och hjälp mig. Ja så är det väl med små busfrö=))
Snart är det väl dags att tänka på sängen, detta tråkiga nödvändiga ont=/
Bye Bye=)

Inga kommentarer: