2008-09-27

Vi testar Agility

Idag var jag och Sessan på Hässleholmsgården, där var det idag lite aktiviteter och uppvisningar som Nordskånska kennelklubben ordnat. Vi testade lite rallylydnad, rätt så skoj men jag tror inte det är något jag hade velat satsa på. Lite ibland på skoj absolut men inte mer.

Hade ju gärna hållt på med agility och tror det hade passat Sessan. Hon far ju upp och ner i soffan, över våra 30 cm grindar lätt som en plätt osv Så självklart tog vi chansen att testa och få lite hjälp. Jag var ju där själv så det blev inte så mycket kort tyvärr, men lyckades ta nåt mitt i träningen=))

Först testade vi tunneln....nemas problemas det fanns ju gotte på andra sidan=)

Sen var det dags att testa ett hinder några gånger och sedan satte vi två i rad, det var heller inga problem. Sessan verkade tycka det var jätteskoj och hon som hjälpte oss tyckte Sessan hade stor potential=)) Så nu är jag verkligen sugen på en kurs..men det blir ju först till våren i sådana fall..så länge dit juhe=( Vi får se om vi börjar på något då=)

Först måste man ju ta fart för att komma över *L*


För då får man till ett perfekt hopp=))) Söta duktiga Sessan=))

Det var allt från oss //Kram


Inga kommentarer: