2008-09-28

Idag var det...

Alyssas tur att få lite träning. Så vi begav oss till Hässleholmsgården idag igen för att ringträna lite.
Vi har inga problem med skällande, busande, hoppande el något sådant, inga problem på bordet, visa tänder, folk får klappa och hon pussas men hon är lite osäker ibland. När hon kommer igång går hon jättebra och hon kan även stå bra och det är då hennes problem kommer, hon fäller ner svansen emellanåt=/ Har aldrig haft detta problem innan så jag vet ärligt inte riktigt vad jag ska göra. Busar och leker vi så åker den upp men så ibland när hon ska stå så åker den bak lite. Visst kan jag sitta ner och hålla i svansen men jag tycker det ser så mycket snyggare ut när man friställer hunden.
Får fortsätta öva lite och se hur det går, testar att ställa henne lite men gillar hon det inte så får det vara. Då får vi hitta på något annat=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Dom flesta pommar som "tappar" svansen tycker situationen är lite obehaglig...så mitt råd är försök att träna mycket..inte bara hemma utan som ni nu gjort ute bland andra..gärna inoff utställningar..men tiden/åldern så brukar dom bli tryggare=)