2008-03-31

Kost, motion & Ledhälsa

I Lördes var jag på föredrag om kost, motion & Ledhälsa. Nordskånska kennelklubben anordnade det. Det var Marie Sallander Agronomie doktor, forskare hund & katt Verksam vid Inst för kliniska vetenskaper Avd för hund, katt och andra Smådjur SLU, Uppsala som höll i det.

Det var intressant och nåt nytt lärde man sig nog men det var ju också en del man inte höll med om.
Hon sa att man absolut inte ska tillsätta olja i maten, tex Linfrö olja, laxolja osv för det är tillräckligt med fett i maten och att Omega 3 och 6 ska finnas i ens mat och tycker man inte det räcker ska man byta mat?! Men det är ju konstigt att väldigt många med pälshund använder sig av laxolj,a linfröolja, vetegroddsolja, kallpressad rapsolja osv och verkligen ser resultat. Hon sa att det är så för man vill tro det?! Men men alla kan ju inte vara överens om allt och mina ska fortsätta få linfröolja i maten

Nu är det äntligen vår igen, så varmt och skönt börjar det bli. Hundarna var så glad och sprang runt i världens fart och hade så kul. Det är underbart att se när dem har så kul och är så lyckliga, mina små hjärtegryn.

1 kommentar:

Linnéa sa...

Hej! Jag har bara valt en av mallarna och sen har jag suttit å ändrat i html-koderna. Finns sidor där man kan läsa vilka koder som är vad å sånt. Lite knåpigt men det går :)