2008-02-07

Föreläsning

Alyssa

Hej Hopp
I lördes var jag på föreläsning på Nordskånska kennelklubben mellan 10-16. Ann-Sofie Lagerstedt hade föreläsning om parning och valpning. Det var intressant även om det inte var så mycket nytt, man blir ju aldrig fulllärd så det är jättebra att höra samma saker om och om igen så det matas in i knoppen på en. I lunch pausen cyklade jag hem till mamma för hon hade lagat köttfärsås och spaghetti till mig, ingen kan laga så god som min mamma=).
Ikväll har vi möte i vår uppfödarcirkel, ja det är ju valpningsboken då som det handlar om, blir nog mycket prat om föreläsningen det ska bli väldigt kul.
I förrgår var jag på elgiganten och köpte en plattskärm till datan istället. Innan fick man ha skrivbordet ut från väggen en bit för att både tangentbord och skärm skulle få plats. Nu kan vi trycka in bordet i väggen och tjänade ca 25 cm=) haha det kanske inte låter mycket men det är stor skillnad och nu ser det luftigare ut. Väldigt nöjd.
Men inte van vid wide screen och Stoffe gillar det inte så han har ställt in den på vanlig hahaha.
Det enda problemet är att vi inte får till färgerna, allt ser annorlunda ut. Finns det några speciella inställningar för kontrast, vithet, gamma osv osv???Isf får nån vänlig själ berätta. Inte fasiken finns det nån beskrivning heller.
Ja nu är det dags för lite hundträning och städning innan det är dags att hoppa in i duschen och sticka på möte.
Hej Hopp

Inga kommentarer: