2008-02-11

En promenad i vintersolen

Igår var det jättehärligt väder med sol, äntligen känns det som vi går mot soligare och varmare tider.
Jag har ju ingen superkamera som vissa har men jag är nöjd med ett par bilder vi fick av vackra gossen Armani i solen. Inte är det det lättaste att ta bilder själv på promenaden.
Både två och fyrbenta njöt för fulla muggar i solen, det ser ni här där han står och spanar.

Är han inte söt lilla killen?! Nu är det bara att vänta som vanligt på att underullen ska komma tillbaks efter fällningen. Det är så roligt sen när man ser att den kommer och man ser förändringen.
Funderade på en sak idag när jag fick samtal av en som var intresserad av valp, hon hade varit på utställning och blev intresserad av rasen. Dem var ju så bedårande, vilket jag absolut håller med om.
Men jag tycker att det är skillnad och ibland stoor skillnad på dem som ställs ut och på dem som går hemma och även på dem som ställs ser ju lite annorlunda ut hemma.
Särskilt om dem inte är trimmade. Vissa tror ju att dem alltid ser ut så.
Så jag tycker att fler ska våga visa hur pommarna ser ut hemma när dem bara är gosiga familjehundar, när dem busat i lera och vattenpölar el bara är i fulåldern.
Annars blir det som jag läste i ett inlägg. "Varför ser min pom inte ut som din"
Det ser man ju även om man får bilder av valpköpare som inte kan trimma, dem ser ju helt annorlunda ut, många kanske då tycker att hunden inte är så fin, men skulle den trimmas blir den ju automatiskt snyggare, tycker ju iaf jag.
Så det är bra att vissa visar lite vanliga "hemmabilder" så folk får se vår underbara och vackra ras som dem verkligen ser ut. Annars kan ju folk bli lite "lurade"
Var rädda om era små=)
Kram från oss

3 kommentarer:

Anonym sa...

Deilig med sol og finevær!:) Fine bilder!

strömtassen sa...

Hej hej!
Håller med dig om det du skriver om vardags pomen. Förövrigt så tittar jag in hos er ganska ofta,för att se vad som händer.
Ha det gott//Anette

Blackoranges sa...

Kul att se nya bilder på Armani. Dina små nya tikar ser också förtjusande ut....ser framemot vårens och sommarens utställningar så att jag får se alla dina nya hundar:)
Kram Susann
http://www.blackoranges.se/
http://blogg.aftonbladet.se/11171