2008-08-26

Ringträning & Rallylydnad

I söndags begav sig Sessan och jag till ringträningen med syrran och lilla Mio. Sessan skötte sig jättebra, först var det en del snosa i backen för mamma kunde ju behålla sitt äckelpäckel godis för sig själv, det dög inte för att muta henne att gå fint, nixpix då var det roligare att gå och lukta. Men tur att man har en så smart syster som fattade sig på att självklart måste man ha korv, så då norpade vi lite och sen gick det galant=) Trimbordet var det inga problem att stå på, inte heller att bli klämd och känd på el visa tänder. Vår duktiga tös.
Sen var det dags att ge sig på lite rallylydnad. Jonna var snäll och visade oss hur banan funkade. Det var inte så svårt, lite gå runt, kliva åt sidan svänga osv.....fast vitsen är ju att hunden ska sätta sig hela tiden..men men det funkade lika bra med stå hahahaha. Jag har inte lärt våra hundar sitt, egentligen vill jag det men jag blir så osäker på om dem då kommer sätta sig i ringen om man tar fram en godbit. Egentligen ska dem ju kunna skilja på kommando men man vet aldrig.

Så duktig liten skrutt, här skulle man gå spiralen tror jag. Hon följde med fint.

Måste spana noga så vi ser hur vi ska göra, här ska man gå runt så nära hunden kan bakom en.

Syrran och Mio i action, rallylydnad och håller på med spiral el slalom. Mio verkade tycka det var skoj och var en duktig gosse.

Man måste stå fint och titta på mamma när det är ringträning på gång =)

Ståtliga stiliga gossen Mio, står och spanar på alla flickor=)

- Nu var det slut för idag, dags att åka hem, el först stack vi inom "mormor" så mamma fick äta lite tacos. På vägen hem var jag jättetrött och satt och blundade och höll på att somna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rallylydighet ser morro ut:)

Anonym sa...

Visst är det lite kul med rallylydnad? Inga krångligheter bara läsa skyltar, det passar mig! ;0)

Sis sa...

Åh va skoj att se att min prins fått en liten plats i din blogg ;) Ja dem var ju superduktiga på rallylydnaden!! Sessan va dock MYCKET bättre än Mio på bordet. För att inte tala om hur han betedde sig mot shar pei:erna *skämms*
Sessan va så söt när hon satt där i sin cykelkorg och såg helnöjd ut.
Det är ingen smart syster du har (korven) Det är en hund (Mio) som VET va han vill HA! och är svårmutad =) Pussa alla "barnen" från "moster"