2008-07-09

World Dog Show



På tåget

Nu har vi varit hemma ett par dagar sedan det var World dog show, en fantastisk upplevelse.


Jag på tåget

I Fredes började vi packa lite inför resan upp till Sthlm. Men det började med strul då com hem kluddade med telefon och internet, så ingenting funkade här hemma=/ Vi som skulle fixa med pengar och fylla på mobiler.

På lördagsmorgonen funkade det fortfarande inte, skoj när mamma ska vara här och passa hundar utan telefon. Så jag fick skynda mig hem till mamma och syrran med min internetdosa och fixa med allt hemma hos dem. Banken är ju inte öppen en lördag, kul om man stått utan pengar. Men det löste sig=)


Kl 15 00 begav vi oss till tåget, nu skulle det bli nästan 4 timmar på ett tråkigt tåg. Men resan avlöpte smärtfritt och kl 20 00 befann vi oss i Sthlm.

Hotellet låg mitt emot stationen och ändå virrade vi runt några minuter innan vi hittade dit*S* Det fanns ju massvis med uppgångar från centralstationen*L* Hade vi tagit den man skulle hade vi fått hotellet rakt framför oss men tyvärr råkade vi svänga av hahaha

Lite skillnad på stationen här i Hässleholm.
Vi checkade in och fick rum 606 på sjätte våningen. Men hissen var inte att leka med, jag hatar att åka hiss, ja då mest för att det är trångt. Men denna var ju som en berg och dal bana, det hissnade i magen när den startade och stannade *L*
Så här fin dörrskylt hade vi=)
Här är sängen, den var ganska skön

Liten soffa att sitta i

Tv och sminkbord/databord
Badrummet var fint och stora garderober och minibar. Tog även lite kort på utsikten. Högt upp var det=)
Centralstationen mitt emot


Jättefint och se båtar och vatten, det var finare på kvällen med lampor osv.

Sen gick vi ut på stan för att hitta någonstans att äta. Det kryllade av folk ute och polisbuss efter polisbuss tjöt och sen ambulanser, det märktes man var i storstan*L* Men det var lättare sagt en gjort att hitta något ställe att äta på, el ja iaf innan vi kunde bestämma oss. Tillslut blev det Il forno con Tapas. Jag åt ostgratinerade tortillachips med strimlad kyckling och kyckling i vetetortillas. Men det var inte så jättematigt el supergott men det dög*S* Stoffe åt vedungsbakad pizza, ja namnet minns jag inte nu. Den var väldigt god.
Framåt halv elva-elva gick vi tillbaks till hotellet och framåt halv ett bestämde vi oss för att det nog var dags att sova. Men det kunde ju inte jag, jag har väldigt svårt att sova i vanliga fall men här var det omöjligt. Ändå hade jag knappt sovit natten innan heller. Fram till fem på morgonen så tjöt det av polisbilar och ambulanser och det var jättemycket folk ute. Även när jag gick upp kl sex så var det fortfarande folk ute *S*
Det bästa var att komma ner till den goda frukosten hahah, det fanns ju massvis. Synd vi hade lite bråttom annars kunde jag suttit där ett tag. Men jag hann ändå smaka fil och alla deras sorter av tillbehör, ja jag blandade så klart pytte av allt i tallriken *S* Brie ost med kex och så två mackor med ost, skinka, kalkon, paprika och tomat och gurka. Tänk om man hade sån frukost hemma varje dag. Tyvärr var jag för mätt för att äta pannkaka=) Det fanns ju även wienerbröd och bulle. Man såg att flera satt när vi kom ner och satt kvar när vi gick. Så de kan ju äta frukost, tidig lunch och fika med allt det som fanns=)
Sedan packade vi väskan, checkade ut och skulle leta reda på pendeln ut till Älvsjö och World Dog Show.....
Fortsättning följer........

Inga kommentarer: