2009-05-08

Feedback på Ben och Jerry's Ice Cream!


Vi har i flera olika sammanhang blivit influerade och påverkade att prova Ben & Jerry's Ice Cream. Läst på olika forum och hört om den fantastiska glassen. Så det hela började på Therese födelsedag då vi tog en sväng till K-stad för att göra dagen lite mer luxiös. Med middag på stan och shopping. På vägen dit köpte vi en annan smak än de här uppe. Hmm...ja...det var någon vanilj smak med chokladkaksbitar....oj Inte så många bitar...konstigt.... Ja ja...det måste ha varit just denna glassen då, dvs där det inte fanns så många bitar i.

Väl hemma så bestämde vi oss för att titta inom Maxi ( De har en kyl helt dyrkandes Ben & Jerry glass) Hmm vilka ska vi ta...svårt att bestämma sig..de kostar ju bara 49KR styck för 427g så det är knappt en halvliter helt sjukt. Men men...

Therese val föll på: Caramel Chew Chew

Hon började mumsa på sin glass, var är chokladbitarna ( center liknande chokladpraliner ) ser ingen och ingen karamellsås.

Hon var helt frälst i glassen då hon hade hört så mycket på forum och liknande. Hon hade hört att glassen var så fyllig i smaken och att man verkligen kände skillnad. Hmm smakade lite på hennes glass, min första tanke var...."Det smakar ingenting" det sa jag till henne med, hon höll med. Erbjöd henne att smaka på min glass då jag såg att hon letade och letade efter dessa Chew Chew chokladpraliner. Kanske att hon sen nästa dag hade hittat hela 6 bitar.

Betyget för denna smak blir @@ av 10

Över till den smaken jag valde: Phish Food

Vad kan jag säga tyckte att den smakade choklad men kan inte heller säga att glassen var alldeles underbart fluffig. Dock kan jag till skillnad från Therese hitta en hel del choklad fiskar och marsmallows i min glass hela tiden. Dock ett minus för den mörka choklad smaken på "fiskarna" även om jag gillar choklad både mörk/ljus men denna måste ha varit 99% kakao. Not my taste om man säger så.

Betyg för denna smak blir @@@@@ av 10

Kan tala om att det inte har blivit någon Ben & Jerry Glass här sen dess. Har liksom inte varit värt 100 KR för ca 900g glass. snacka gram pris.

Gott men inte värt dina pengar!

Köp en annan glass och lite grädde och chokladsås och maränger och banan och få några slantar över. Ps denna blandingen håller mer än 2 dar =P

Få se om vi har några glada nyheter i morgon. Håll era tummar och tår man vet ju aldrig. Ligger man i underläge har man ju inte någon annanstans att gå än uppåt!

GO Heja Heja!!!!

XO XO Stoffe

Inga kommentarer: