2009-05-11

Utställningen

Ja ni har ju redan fått resultaten av Kristoffer ifrån utställningen i Larv men tänkte jag kunde berätta lite mer om den trevliga dagen och deras kritiker.

Holly, Prada och jag påbörjade vår resa hem till Emma där vi skulle sova över, redan på fredagseftermiddagen och resan avlöpte smärtfritt=) Där hemma blev det hundpromenader, hundprat och pizza såklart.
Lite innan åtta på morgonen steg vi upp och jag tog en sväng med vovvarna för morgon kiss och sedan frukost och så gjorde vi oss iordning. 9, 20 började bilturen mot Larv och kl 10 var vi framme. Vi hade bestämt att vi skulle "bo" hos Susann så slapp vi släpa med Emmas tält och vi hade väldigt trevligt där inne med hundprat=)

Solen sken men efter ett tag blev det spöregn och nästan storm, hela tältet fladdrade och jag trodde nästan det skulle lyfta, så så avlöpte dagen, regn och sol om vartannat.

Jag var lite nervös då jag hade hört att denna domare är hård så jag hoppades att iaf komma igenom dagen med en 1 i kvalité *S*
Dem hade rätt han var lite hård och så mätte han lite snabbt men jag hade ju tur där för Prada är ju en miniskrutt och Holly har med bra storlek men en del åkte med tvåor, släta ettor el bara HP.

Hollys resultat Junkl 1 Junkk 1 CK BT3

Prada Ukl 1 Ukk 1 CK BT 4

Så vi är väldigt glada för de resultaten=)

Här kommer deras kritiker.
Holly
Mentalitet utmärkt. Storlek Lagom stor
En tik med härlig stil. Vackert huvud. Något stora öron. Mörka vackra ögon. Bra bett, bra hals. Välutvecklad kort kropp. Tillräckliga vinklar. Utmärkta rörelser. Riklig ännu ngt mjuk päls.

Trevligt att han tycker pälsen är riklig eftersom hon är totalt avfälld *S* Mitt i ettårs fäll.

Prada
Storlek Lagom liten, mentalitet utmärkt.
En tik med härlig stil. Mycket bra huvud. Välplacerade men något stora öron. Mörka ögon. Välutfyllt nosparti. Bra bett, bra hals. Kort samlad kropp. Välburen svans.Tillräckliga vinklar. Utmärkta rörelser. Utmärkt pälskvalité. Visar sig bra.

Låter väldigt kul att Holly är lagom stor och Prada är lagom liten=))
Tycker det var en trevlig och rolig domare.
Domare var Karl-Erik Johansson

Först fick Holly CK och när även Prada fick så frågade han mig...Hur ska du nu lösa detta? Han menade ju att jag kan ju inte gå in med två...så jag skrattade till lite och då sa han att det är kanske bäst att jag inte ger dig ett CK till.
Han var väldigt skämtsam=))

Vi hade en jättetrevlig dag och det är alltid kul att träffa massa andra Pomentusiaster=))

2 kommentarer:

Catrine sa...

Gratulerer med fine resultater og kritikker!:)

Anette sa...

Ställde för Karl-erik i dag och oj vad tvåor han delade ut. flickorna klarade sig dock bra. 2 & 3 i BTKL

Hälsn Anette