2008-09-16

Pomspecial

Fina Prada innan det är dags för att inta ringen
I Lördags var det skånespecialen så nu är det väl hög tid att äntligen berätta hur det gick.
Fredagskvällen började först med lite trimning av Prada och Armani, fanns inte så mycket att trimma då ingen av dem egentligen är i full päls. Men så är det alltid när vi ska ställa ut så vi är vana*S*
På kvällen dök Emma och Midas upp, dem skulle sova här för vi skulle åka tillsammans till Röstånga på Lördagsmorgonen. Det var kul att äntligen få se söta Midas live=) Vi började med att ta en promenad till pizzerian för att köpa lite kvällsmat och sen blev det mest massa kel med hundar och massa hundprat, ja så pågick det långt ut på natten. Jag somnade nog halv tre och halv sju ringde kl så det blev inte mycket sömn, kanske var det därför jag var lite förvirrad dagen efter*L*
På morgonen var Stoffe snäll och fixade jättegod frukost med allt möjligt så vi skulle vara redo för den långa dagen vi hade framför oss.
Jättekul att träffa folk och se allas vackra hundar.
Emma och Midas var först ut av oss i ringen då han går i juniorklass och han skötte sig fint och placerade sig som 3:a med HP. Bra gjort av er=))
Sedan var det dags för Armani i öppenklassen, vi var sju styck hanar. Armani skötte sig strålande och fick en 1 kv och slutade sedan som 2kk med CK....jag var så strålande glad.
Här är Armani i Bästa hane klassen, hela 11 stycken var vi.

Som ni ser slutade Armani som fyra och nu var jag nog ännu gladare*L*

Fina duktiga killen

Armani med sin fina rosett

Sedan var det dags för lilla Prada. Det är första gången hon går i juniorklass, alltså första gången det är officiellt.
Prada traskade på fint och skötte sig jättebra.

Hon fick 1 kv 5kk med Hp. Jätteglad för hennes 1 kv och hennes Hp. Efter det slog nog tröttheten på för jag blev helt förvirrad och tänkte att ok nu är vi klara, tog av hundarna utställningskopplen och stoppade dem i hagen. Går för att hämta kritiken, vilket visserligen inte var så mycket då det bara stod nått ord, men iaf så säger ringsekreteraren att nej du får inte din kritik du ska ju in i BIS final. Oj då tänkte jag det hade jag ju helt glömt bort. Vi visste ju att vi inte skulle bli placerade eftersom han blev Bh 4 det är ju de fem bästa hanarna mot de fem bästa tikarna, men det var ju en kul grej så det var ju bara snabbt sätta på kopplet och borsta in halsbandet igen. Efter det kom vi på att Prada ska ju in i uppfödargrupp och efter ännu mer förvirring så ska ju Armani in i avelsgrupp eftersom han är efter Blazer=))) Tack Emma för all hjälp=)

Men vi klarade av allt och båda två skötte sig fint efter denna långa dag. Armani undrade nog hur mycket han skulle gå i den där ringen *S*


Vi säger stort grattis till alla som placerade sig så fint=)


Jag tror ändå att nåt av det bästa var när domaren Fabián Arienti från USA som har Starfire´s Pomeranians sa till mig efteråt när allt var slut, att jag var jättebra på att visa hund, en jätteduktig handler som visade hundarna så fint=)))))) Blev verkligen jätteglad när han sa det=))


Tack alla för en trevlig dag=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer med 4.beste hannhund!:) Det er jo kjempebra!