2007-08-28

Chutney och leksaken


Lilla busunge Chutney älskar verkligen leksaker, så roligt att bita, dra och ja mysa med dem=)


Detta är favvoleksaken, hon "myser" med den varje dag, hon ligger sådär och sover och håller om den. Hon håller även fast den i munnen och så sover hon. Jag tycker det borde bli äckligt i munnen och svårt att sova men tydligen inte för så sover hon några gånger per dag.
Vår lilla busfröken=))

Idag var jag i stan och köpte parfym till Stoffe, den ena var nästan slut och så har ja köpt en skumgummi roller. Nu ska luckorna målas en sista gång, alltså garderobs dörrarna sen ska dem sättas upp. Hoppas det blir snyggt.
Funderar på om vi ska ta bort valvet i hallen in till allrummet och köket, det är så störande nu när vi öppnat till köket och det är ju lixom fyrkantigt, sen kommer ett valv ut i hallen. Ja vi får se hur vi gör men det är så jobbigt när man stör sig på något. Då vill man ändra på en gång.

Sen cyklade jag till mamma och sis och fikade. Det har varit fint väder hela dagen, precis när ja cyklat iväg börjar det småregna och när ja cyklat en bit till börjar det spöregna och fortsätter göra det. När jag svänger in på min gata 20 min senare så slutar det regna och sen dess har solen fortsatt skina. Alldeles dyngsur blev jag, hur kunde jag lyckas tajma just dem 20 min på hela dagen som det skulle regna=(

I går tränade vi lite utställningsträning med pluttarna. Man måste ju träna hemma men man hade önskat att det fanns ringträningar oftare, för oftast går det ju bra hemma,det är ju inga andra hundar el människor som stör. Det är ju mycket det som måste tränas, att sköta sig bland andra. Man får iaf ta till vara på de tillfällen som finns.
Ha d så fint allihop

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken sötnos.Hon är för go.
Pussa godingen från mormor.